Careereye värvar PR-ansvarig från Breakit

Careereye värvar PR-ansvarig från Breakit

Den digitala jobb- och karriärtjänsten Careereye rekryterar Sofia Honungsmåne som kommunikations- och PR-ansvarig. Värvningen är ett led i att bygga upp Careereyes marknads- och kommunikationsavdelning inför expansionen i Norden och Europa. Sofia Honungsmåne börjar officiellt på Careereye den 1:a december men har redan smygstartat sin tjänst på deltid.

Sofia Honungsmåne kommer senast från rollen som reporter på techsajten Breakit. Hon har tidigare jobbat med kommunikation, marknadsföring och försäljning på bolag som Spendrups, MTG, Mercedes Benz, Semper, Stockholms Stadsmission och Martin Olsson.

Johan Kadar, vd på Careereye Online Group, berättar att han är väldigt glad över värvningen.

– Vi fortsätter att stärka vår organisation inför vår expansion i Norden och Europa och vi är glada över att kunna växa professionellt även på PR-området. Med Sofia får vi in viktig erfarenhet och kunskap inom ett avgörande område för vår kommunikation, säger Johan Kadar.

Enligt Tommie Cau, vice vd och marknadschef på Careereye, är rekryteringen av Sofia Honungsmåne en viktig pusselbit för företaget.

– Med Sofia höjer vi nu insatserna för att kunna vara en ännu starkare röst på vår marknad. Hon får en nyckelroll när vi nu bygger en stark marknads- och kommunikationsorganisation, säger Tommie Cau.

Sofia Honungsmåne berättar att hon känner sig hedrad över att få vara en del av Careereye.

– Vår tjänst ligger helt rätt i tiden och ger ett stort mervärde för alla aktörer på arbetsmarknaden. I den digitala tid som vi lever i, erbjuder vi transparens på ett seriöst sätt. På Careereyes plattform kan arbetsgivare smidigt marknadsföra sig och koppla ihop sitt employer branding- och rekryteringsarbete. Arbetssökare kan genom vårt omdömessystem hitta arbetsgivare som kan passa dem extra bra, beroende på vilka parametrar som är viktigast för att hen ska trivas på jobbet, säger Sofia Honungsmåne.

Careereye är en tjänst för alla aktörer på arbetsmarknaden. Arbetsgivare kan marknadsföra sig på sajten genom en egen profilsida. På så sätt kan de enkelt samla sitt rekryteringsarbete på ett ställe, nå ut med den information som de vill nå ut med, och dessutom synas på en plattform där många potentiella medarbetare finns.

Arbetstagare kan å sin sida gå in och lämna omdöme om sin arbetsgivare för att på så sätt dela med sig av hur hen anser att det är att jobba på just den arbetsplatsen. Omdömet lämnas anonymt. Däremot är Careereye en seriös sajt vilket innebär att väldig höga, eller väldigt låga betyg måste motiveras med en relevant förklaring för att släppas igenom. Dessutom accepteras inte olämpligt språkbruk, personliga påhopp eller liknande.

Careereye har under året expanderat kraftigt och under våren gick investmentbolaget Spiltan och kommunikationsproffset Lottie Knutson in som delägare i bolaget.

careereye.se finns redan över 10 000 företagsprofiler, tusentals omdömen från nuvarande och tidigare medarbetare och 40 000 platsannonser som matchas med intresserade kandidater. Kunder som använder tjänsten för att marknadsföra sina employer brands, samt attrahera och rekrytera rätt kandidater är till exempel Securitas, PwC, Poolia och Kappahl.

För mer information:
Tommie Cau, marknads- och kommunikationschef, Careereye Online Group AB, 070-2607093, tommie.cau@careereye.se

Careereye Online Group AB erbjuder en transparent omdömessajt för jobb- och karriär för att underlätta valet av nästa arbetsgivare. Careereye erbjuder arbetsgivare möjligheten att stärka och marknadsföra sitt Employer Brand och attrahera rätt kandidater. Careereye har huvudkontor i Stockholm och dotterbolag i Tyskland med kontor i Berlin. Omsättning under 2014/15 var 17,6 miljoner kronor med ett resultat före skatt på 2,6 miljoner kronor.